Program konferencji

RAMOWY PLAN KONFERENCJI

Rejestracja uczestników
8.00 – 9.00
Uroczyste otwarcie konferencji
9.00 – 9.15
Część plenarna – Wykłady mistrzowskie
9.15 – 11:15
Podsumowanie i dyskusja
11.15 – 11.30
Przerwa kawowa
11.30 – 12.00
Obrady w sekcjach równoległych
12.00 – 13.40
Przerwa obiadowa
13.40 – 14.40 
Warsztaty praktyczne
15.00 – 17.00 
Uroczysta kolacja dla zgłoszonych uczestników
18.00 – 21.00
PROGRAM SZCZEGÓŁOWY KONFERENCJI

Aula Wielka im. Grzegorza Piramowicza (s.208)
 8:00 – 9:00    Rejestracja uczestników
9:00 – 9:15     Uroczyste otwarcie konferencji
JM Ojciec Rektor UIK, Dr hab. Tomasz Homa SJ, prof. UIK
Dziekan Wydziału Pedagogicznego, Dr hab. Anna Królikowska, prof. UIK
Dyrektor Instytutu Nauk O Wychowaniu, Dr hab. Anna Błasiak, prof. UIK Kierownik Katedry Logopedii, Pedolingwistyki Wspierania Osób ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, Dr hab. Tamara Cierpiałowska, prof. Ucz, UIK

OBRADY PLENARNE
9:15 – 11:15
Prof. dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska (Uniwersytet Śląski)
            O „wróżeniu z fusów w logopedii”, czyli o lybach, safach i siamolotach
 
Dr hab. Barbara Ostapiuk, em. prof. US
           
O fonemie i głosce w obcowaniu językowym, w językowym rozwoju, w logopedii
 
Dr hab. Katarzyna Ita Bieńkowska, prof. APS (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie)
Stymulowanie rozwoju funkcji słuchowych jako niezbędny obszar profilaktyki logopedycznej
 
11:15 – 11:30             Podsumowanie i dyskusja

11:30 – 12:00             Przerwa kawowa


OBRADY W SEKCJACH RÓWNOLEGŁYCH

12:00 – 13:40
 Profilaktyka na wczesnych etapach życia

Sala 501, Budynek Główny UIK

Moderatorzy:        Dr Ewa Gacka, Dr Joanna Trzaskalik

Prof. zw. dr hab. Marzenna Zaorska (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Profilaktyka logopedyczna ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki przed-, pre- i postnatalnej oraz wczesnego wspomagania logopedycznego (WWL)

Dr Małgorzata Jezierska (Oddział Laryngologii Dzieci, Szpital Specjalistyczny Nr 2 w Bytomiu)
Laryngologiczne uwarunkowania rozwoju mowy. Czy katar może opóźniać rozwój mowy?
Jak zapobiegać zaburzeniom rozwoju mowy? 

Dr Ewa Gacka (Uniwersytet Łódzki)
Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci z krwawieniami okołodokomorowymi – rozpozanie problemu
i działania profilaktyczne
 
Dr Paulina Czarnecka (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Specjalistyczna Praktyka Terapeutyczna LOGOSowa)
Wczesna identyfikacja odruchów pozaorofacjalnych jako element profilaktyki zaburzeń artykulacji
Mgr Julia Pyttel (Polskie Towarzystwo Logopedyczne, Audika)
Wyższe funkcje słuchowe jako istotny element w rozwoju dziecka 
Mgr Zuzanna Szpoton (Stowarzyszenie “Dajemy Radość”)
Profilaktyka logopedyczna u dzieci przedwcześnie urodzonych 
Lic. Kinga Armata (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
Higiena nosa w profilaktyce logopedycznej u dzieci w wieku przedszkolnym 
 
Narzędzia i metody wspierania rozwoju mowy

12:00 – 13:40                        Sala 402, Budynek Główny UIK

Moderatorzy:        Dr Barbara Kurowska, Dr hab. Tamara Cierpiałowska, prof. Ucz. UIK

Dr hab. Tamara Cierpiałowska, prof. Ucz. (Uniwersytet Ignatianum w Krakowie)
„Dostał smartfona na pierwsze urodziny” czyli edukacja medialna w służbie profilaktyki logopedycznej 
Dr Barbara Kurowska, Uniwersytet Andrzeja Frycza-Modrzewskiego w Krakowie)
Dr Barbara Cygan (Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu)
Logopedyczne wsparcie dzieci dwujęzycznych w wieku przedszkolnym w nauce języka jako drugiego – podejście interdyscyplinarne i rekomendacje praktyczne
Dr Marlena Kurowska (Uniwersytet Warszawski)
Potrzeba wczesnej oceny poziomu rozwoju mowy i języka dzieci. Zastosowanie inwentarzy rodzicielskich 
Mgr Ewa Przebinda (specjalista d/s merytorycznych MÓWik)
Dialog i wspólne pole uwagi w terapii AAC
Mgr Kamila Urbaniak (PeritusMed Kamila Urbaniak)Wczesne objawy zaburzeń motoryki artykulacyjnej w świetle analizy powierzchniowej elektromiografii – w kierunku standaryzacji pomiarów
Mgr Aleksandra Ślusarczyk (Szkoła Doktorska, Uniwersytet Ignatianum w Krakowie)
 Zastosowanie logorytmiki w terapii i profilaktyce logopedycznej – analiza badań własnych 
Mgr Martyna Chmielewska-Lelakowska (Centrum Wsparcia i Terapii Dziecka “Kajtuś” w Staszowie)
Integracja sensoryczna jako wsparcie w terapii logopedycznej dziecka z ASD- studium przypadku
Mgr Dorota Bajur-Krawiecka (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)
Wychowanie logopedyczne jako nowa jakość w profilaktyce logopedycznej
 
 Interdyscyplinarność i współpraca w profilaktyce logopedycznej

12:00 – 13:40                        Sala 408, Budynek Główny UIK

Moderatorzy:         Dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ, Dr Danuta Kądziołka

Dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
Obecność ojca jako czynnik wspierający rozwój komunikacyjny dziecka. Wnioski z badań narracyjnych
Dr Danuta Kądziołka (Uniwersytet Ignatianum w Krakowie)
Profilaktyka logopedyczna w pracy z uczniami neuroróżnorodnymi
Dr Mateusz Szurek (Uniwersytet Łódzki, Polskie Towarzystwo Rehabilitacji Głosu)
 Badania przesiewowe głosu u dzieci – nowe perspektywy profilaktyki logopedycznej 
Dr Joanna Zawadka, Dr Alicja Karsznia-Sobczak (Uniwerstet Warszawski)
Profilaktyka logopedyczna w odniesieniu do kompetencji narracyjnej
Dr Agnieszka Kokoszczyńska (Akademia Mazowiecka)
Profilaktyka w transdyscyplinarnym modelu kompleksowego wsparcia dziecka i rodziny
Mgr Natalia Michalak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Przygotowanie do międzysektorowej współpracy logopedów rozpoczynających karierę zawodową
Lic. Agata Dudek (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
Współpraca z logopedą w procesie diagnostyczno-terapeutycznym w opinii specjalistów różnych dziedzin: analiza perspektyw i doświadczeń 
 
 
Profilaktyka wobec osób z wyzwaniami komunikacyjnymi

12:00 – 13:40                     Sala 410, Budynek Główny UIK

Moderatorzy:         Dr hab. Magdalena Olempska-Wysocka, prof. UAM, Dr Marzena Szurek

Dr hab. Magdalena Olempska-Wysocka, prof. UAM (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Ocena funkcjonalna słyszenia w oparciu o ICF – implikacje dla diagnozy i terapii
Dr Wojciech Lipski (Przewodniczący Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, UMCS)
Od głoski do tekstu – analiza wypowiedzi schizofatycznych na różnych podsystemach języka
Dr Marzena Szurek (Uniwersytet Ignatianum w Krakowie)
Profilaktyka logopedyczna a ADHD
Dr Urszula Malina (Uniwersytet Jagielloński)
Spójność narracji osób z diagnozą schizofrenii bez schizofazji – pomiędzy normą a trudnością
Dr Elżbieta Sadowska (Uniwersytet Warszawki)Profilaktyka logopedyczna w przypadku pacjenta z astmą
Dr Monika Pakura, Mgr Joanna Szymczakowska, Mgr Justyna Szczypa (Uniwersytet Śląski)
Zmieniając podejście do jąkania i giełkotu – skuteczna profilaktyka logopedyczna w praktyce 
Dr Kamila Potocka-Pirosz (Uniwersytet Warszawski)
Zdążyć przed Alzheimerem – profilaktyka logopedyczna w chorobie Alzheimera
Mgr Joanna Ziewiec (Szkoła Doktorska, Uniwersytet Ignatianum w Krakowie)
Specyfika interdyscyplinarnej profilaktyki schizofazji
 
Sale 105 i 106, Budynek Główny UIK
13.40 – 14:40             Przerwa obiadowa
WARSZTATY PRAKTYCZNE
15:00 – 17:00
Centrum Badawczo – Dydaktyczne – budynek B, ul. Kopernika 15 C, sala B103
 
Mgr Krzysztof Bieniek
MÓW-MOVE Gabinet logopedyczny – Krzysztof Bieniek
Symptomy parafunkcji w obszarze czaszkowo-żuchwowym.
Propozycje diagnostyczne i zalecenia terapeutyczne

Centrum Badawczo – Dydaktyczne – budynek B, ul. Kopernika 15 C, sala B105
Mgr Katarzyna Cygan  
Audika
Badania słuchu – rodzaje, przebieg i interpretacja wyników
 
Centrum Badawczo – Dydaktyczne – budynek B, ul. Kopernika 15 C, sala B301
Mgr Agata Gładowicz-Bojarska  
WERBOGESTY, Specjalistyczna Poradnia Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Słow-Iq Mowa I Myślenie. Agata Gładowicz-Bojarska
ORM. Zabawy na dobry początek
 
Centrum Badawczo – Dydaktyczne – budynek B, ul. Kopernika 15 C, sala B309
Mgr Marta Karwot-Pięta
Rodzinne Centrum Ninido,
Oddział Intensywnej Terapii Neonatologicznej i Patologii Noworodka w Szpitalu UJASTEK
Od jedzenia do mówienia
 
Centrum Badawczo – Dydaktyczne – budynek B, ul. Kopernika 15 C, sala B202
Dr Katarzyna Lichtańska
Uniwersytet Śląski w Katowicach, A KUKU Terapia Dziecięca Katarzyna Lichtańska
Wczesne objawy ASD. Ocena bazowych umięjętności komunikacyjnych. warsztat praktyczny

Scroll to Top