Prelegenci

Z przyjemnością informujemy, że otrzymaliśmy potwierdzenia wystąpień wybitnych specjalistów z zakresu logopedii.
W sesji plenarnej zaprezentują się:

  • prof. dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska (Uniwersytet Śląski w Katowicach): „O «wróżeniu z fusów w logopedii», czyli o lybach, safach i siamolotach”
  • dr hab. Barbara Ostapiuk, em. prof. US : „O fonemie i głosce w obcowaniu językowym, w językowym rozwoju, w logopedii”
  • Dr hab. Katarzyna Ita Bieńkowska, prof. APS (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie):
    Stymulowanie rozwoju funkcji słuchowych jako niezbędny obszar profilaktyki logopedycznej

W ramach konferencji przewidziano cztery sekcje równoległych, w których swoje wystąpienia zaprezentują naukowcy i praktycy reprezentujący ośrodki naukowe oraz instytucje z całej Polski.
Tematyka poszczególnych sekcji przedstawia się następująco:

12:00 – 13:40

 Profilaktyka na wczesnych etapach życia

Sala 501, Budynek Główny UIK

Moderatorzy:        Dr Ewa Gacka, Dr Joanna Trzaskalik

Prof. zw. dr hab. Marzenna Zaorska (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Profilaktyka logopedyczna ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki przed-, pre- i postnatalnej oraz wczesnego wspomagania logopedycznego (WWL)

Dr Małgorzata Jezierska (Oddział Laryngologii Dzieci, Szpital Specjalistyczny Nr 2 w Bytomiu)
Laryngologiczne uwarunkowania rozwoju mowy. Czy katar może opóźniać rozwój mowy?
Jak zapobiegać zaburzeniom rozwoju mowy? 

Dr Ewa Gacka (Uniwersytet Łódzki)
Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci z krwawieniami okołodokomorowymi – rozpozanie problemu
i działania profilaktyczne
 

Dr Paulina Czarnecka (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Specjalistyczna Praktyka Terapeutyczna LOGOSowa)
Wczesna identyfikacja odruchów pozaorofacjalnych jako element profilaktyki zaburzeń artykulacji

Mgr Julia Pyttel (Polskie Towarzystwo Logopedyczne, Audika)
Wyższe funkcje słuchowe jako istotny element w rozwoju dziecka 

Mgr Zuzanna Szpoton (Stowarzyszenie “Dajemy Radość”)
Profilaktyka logopedyczna u dzieci przedwcześnie urodzonych 

Lic. Kinga Armata (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
Higiena nosa w profilaktyce logopedycznej u dzieci w wieku przedszkolnym 

Narzędzia i metody wspierania rozwoju mowy

12:00 – 13:40                         Sala 402, Budynek Główny UIK

Moderatorzy:        Dr Barbara Kurowska, Dr hab. Tamara Cierpiałowska, prof. Ucz. UIK

Dr hab. Tamara Cierpiałowska, prof. Ucz. (Uniwersytet Ignatianum w Krakowie)

„Dostał smartfona na pierwsze urodziny” czyli edukacja medialna w służbie profilaktyki logopedycznej 

Dr Barbara Kurowska, Uniwersytet Andrzeja Frycza-Modrzewskiego w Krakowie)
Dr Barbara Cygan (Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu)
Logopedyczne wsparcie dzieci dwujęzycznych w wieku przedszkolnym w nauce języka jako drugiego – podejście interdyscyplinarne i rekomendacje praktyczne

Dr Marlena Kurowska (Uniwersytet Warszawski)
Potrzeba wczesnej oceny poziomu rozwoju mowy i języka dzieci. Zastosowanie inwentarzy rodzicielskich 

Mgr Ewa Przebinda (specjalista d/s merytorycznych MÓWik)

Dialog i wspólne pole uwagi w terapii AAC

Mgr Kamila Urbaniak (PeritusMed Kamila Urbaniak)Wczesne objawy zaburzeń motoryki artykulacyjnej w świetle analizy powierzchniowej elektromiografii – w kierunku standaryzacji pomiarów

Mgr Aleksandra Ślusarczyk (Szkoła Doktorska, Uniwersytet Ignatianum w Krakowie)
 Zastosowanie logorytmiki w terapii i profilaktyce logopedycznej – analiza badań własnych 

Mgr Martyna Chmielewska-Lelakowska (Centrum Wsparcia i Terapii Dziecka “Kajtuś”
w Staszowie)
Integracja sensoryczna jako wsparcie w terapii logopedycznej dziecka z ASD- studium przypadku

Mgr Dorota Bajur-Krawiecka (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)
Wychowanie logopedyczne jako nowa jakość w profilaktyce logopedycznej

 Interdyscyplinarność i współpraca w profilaktyce logopedycznej

12:00 – 13:40                         Sala 408, Budynek Główny UIK

Moderatorzy:         Dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ, Dr Danuta Kądziołka

Dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski)
Obecność ojca jako czynnik wspierający rozwój komunikacyjny dziecka. Wnioski z badań narracyjnych

Dr Danuta Kądziołka (Uniwersytet Ignatianum w Krakowie)
Profilaktyka logopedyczna w pracy z uczniami neuroróżnorodnymi

Dr Mateusz Szurek (Uniwersytet Łódzki, Polskie Towarzystwo Rehabilitacji Głosu)
 Badania przesiewowe głosu u dzieci – nowe perspektywy profilaktyki logopedycznej 

Dr Joanna Zawadka, Dr Alicja Karsznia-Sobczak (Uniwerstet Warszawski)
Profilaktyka logopedyczna w odniesieniu do kompetencji narracyjnej

Dr Agnieszka Kokoszczyńska (Akademia Mazowiecka)
Profilaktyka w transdyscyplinarnym modelu kompleksowego wsparcia dziecka i rodziny

Mgr Natalia Michalak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Przygotowanie do międzysektorowej współpracy logopedów rozpoczynających karierę zawodową

Lic. Agata Dudek (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
Współpraca z logopedą w procesie diagnostyczno-terapeutycznym w opinii specjalistów różnych dziedzin: analiza perspektyw i doświadczeń 

Profilaktyka wobec osób z wyzwaniami komunikacyjnymi

12:00 – 13:40                     Sala 410, Budynek Główny UIK

Moderatorzy:         Dr hab. Magdalena Olempska-Wysocka, prof. UAM, Dr Marzena Szurek

Dr hab. Magdalena Olempska-Wysocka, prof. UAM (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
w Poznaniu)
Ocena funkcjonalna słyszenia w oparciu o ICF – implikacje dla diagnozy i terapii

Dr Wojciech Lipski (Przewodniczący Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, UMCS)
Od głoski do tekstu – analiza wypowiedzi schizofatycznych na różnych podsystemach języka

Dr Marzena Szurek (Uniwersytet Ignatianum w Krakowie)
Profilaktyka logopedyczna a ADHD

Dr Urszula Malina (Uniwersytet Jagielloński)
Spójność narracji osób z diagnozą schizofrenii bez schizofazji – pomiędzy normą a trudnością

Dr Elżbieta Sadowska (Uniwersytet Warszawki)Profilaktyka logopedyczna w przypadku pacjenta z astmą

Dr Monika Pakura, Mgr Joanna Szymczakowska, Mgr Justyna Szczypa (Uniwersytet Śląski)
Zmieniając podejście do jąkania i giełkotu – skuteczna profilaktyka logopedyczna w praktyce 

Dr Kamila Potocka-Pirosz (Uniwersytet Warszawski)
Zdążyć przed Alzheimerem – profilaktyka logopedyczna w chorobie Alzheimera

Mgr Joanna Ziewiec (Szkoła Doktorska, Uniwersytet Ignatianum w Krakowie)
Specyfika interdyscyplinarnej profilaktyki schizofazji

Scroll to Top