Warsztaty

Podczas konferencji uczestnicy mają możliwość wzięcia udziału w jednym z wyjątkowych warsztatów,
prowadzonych przez doświadczonych praktyków i uznanych specjalistów w swoich dziedzinach.


Wyboru preferowanego warsztatu (pierwszego oraz opcjonalnego) dokonuje się poprzez formularz zgłoszeniowy.

Chcesz zobaczyć więcej informacji o warsztacie? Kliknij nazwisko prowadzącego, aby rozwinąć pełny opis.

mgr Krzysztof Bieniek mgr Krzysztof Bieniek
„Symptomy parafunkcji w obszarze czaszkowo-żuchwowym. Propozycje diagnostyczne i zalecenia terapeutyczne”
  • Przypomnienie anatomii obszaru czaszkowo-żuchwowego potrzebnego do przeprowadzenia badania i terapii.
  • Poznanie symptomów występujących w obszarze czaszkowo-żuchwowym.
  • Poznanie procedur badawczych obszaru czaszkowo-żuchwowego.
  • Poznanie propozycji terapeutycznych dla zaburzeń narządu żucia.
mgr Katarzyna Cygan mgr Katarzyna Cygan (Audica)
„Badania słuchu – rodzaje, przebieg i interpretacja wyników”
  • Podstawy anatomii i fizjologii narządu słuchu.
  • Przebieg badań: otoskopia, tympanometria, otoemisja akustyczna, audiometria tonalna, ABR.
  • Interpretacja wyników i przełożenie ich na praktykę logopedyczną.
  • Wskazówki, które badania zlecać w zależności od wieku i możliwości dziecka.
mgr Agata Gładowicz-Bojarska mgr Agata Gładowicz-Bojarska
„ORM. Zabawy na dobry początek”

Zaprezentowane zostaną zabawy przetestowane i modyfikowane w wieloletniej praktyce logopedycznej autorki. Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną następujące treści: 1. Działamy,choć nie gadamy 😉 Aktywizacja dziecka w zabawie bez słów. 2. Widzę Cię – kontakt wzrokowy jako baza do współpracy. 3. Rób to, co ja – uczymy się naśladowania. 4. Do startu… gotowi… – pierwsze sylaby, pierwsze wyrazy.

mgr Marta Karwot-Pięta mgr Marta Karwot-Pięta
„Od jedzenia do mówienia”

Przytaczając słowa za prof. Plutą- Wojciechowską : „ Arystoteles formułuje podstawową myśl dotyczącą artykulacji- te same narządy służą człowiekowi zarówno do jedzenia, jak i do mówienia” można sformułować myśl, która stała się punktem wyjścia do opracowania zakresu tematycznego warsztatu; „ Od jedzenia do mówienia”. Konieczność znajomości czynności prymarnych, nie tylko związanych z przyjmowaniem pokarmów i odruchowymi reakcjami oralnymi, jest niezbędnym warunkiem zaopiekowania pacjenta w sposób całościowy. Analiza zarówno jakościowa i ilościowa wzorców związanych z jedzeniem jest podstawą w zakresie diagnozy pacjenta jak i planowania terapii. Niezwykle istotna jest również znajomość rozwoju ruchowego dziecka a tym samym umiejętność powiązania kompetencji sensomotorycznych w zakresie motoryki globalnej z możliwościami w sferze oralnej. Celem zatem warsztatu jest ukazanie zależności w kilku sferach przygotowujących dziecko do osiągnięcia normatywnych wzorców artykulacyjnych: – zależności pomiędzy czynnościami prymarnymi – czynności prymarne jako podwaliny czynności sekundarnych czyli artykulacji – konieczność normatywnej realizacji funkcji pokarmowych jako „ biomechanicznej bazy rozwoju mowy artykułowanej” ( termin za A. Łada) – powiązania pomiędzy poszczególnymi etapami w rozwoju funkcji pokarmowych a osiąganiem umiejętności ruchowych u dziecka

dr Katarzyna Lichtańska dr Katarzyna Lichtańska
„Wczesne objawy ASD. Ocena bazowych umiejętności komunikacyjnych – warsztat praktyczny”

Nasze spotkanie poświęcone będzie mechanizmowi interakcji jako fundamentowi rozwoju komunikacji u dzieci z ASD. Warsztaty miają na celu wyposażenie uczestników w niezbędne umiejętności do oceny bazowych umiejętności komunikacyjnych u małych dzieci z ASD oraz projektowania interwencji terapeutycznych, które będą skuteczne i wspierające. Podczas warsztatów przedstawimy praktyczne techniki, strategie oraz pomysły na budowanie „fundamentów” komunikacji. Każdy uczestnik otrzyma listę wskazówek i rozwiązań oraz materiały, które będą nieocenionym wsparciem w ich praktyce logopedycznej i pedagogicznej. Program warsztatów: 1) specyfika umiejętności komunikacyjnych u małych dzieci z ASD 2) mechanizm interakcji – obserwacja, badanie 3) bazowe umiejętności komunikacyjne – ocena i wsparcie terapeutyczne 4) w co się bawić i jak się bawić? O zabawie terapeutycznej. 5) bank pomysłów..

Scroll to Top